HOCZ Příručka: Chat a hraní na něm
V této části se dozvíš, jak fungují chaty, něco o tom, jakým způsobem se píší příspěvky a co se ve hře na chatu může a nesmí. Je to veskrze nudný přehled, ale nutný. Nějak si přece rozumět musíme.
Základní informace pro hraní na chatech
Barvy a značky
Odznáčky Studentské barvy snad nepotřebují podrobné vysvětlení. Odpovídají jednoduše koleji, do které je hráč zařazen – zleva Mrzimor, Havraspár, Nebelvír a Zmijozel.
Občanské barvy patří všem lidem, kteří na škole nestudují. Jejich rozdělení je o dost obecnější.
Barva pozadí určuje druh "stvoření", se kterým máte tu čest. Lidé jsou samozřejmě nejrozšířenější, můžete ale také potkat duchy, zvířata či živé obrazy. (Možná si všimnete, že některá stvoření mají bílou barvu textu. Je to čistě pro čitelnost, aktuálně žádné zvířecí profesory nezaměstnáváme.)
Jak se vrhnout do hraní
Chcete tedy vytáhnout svoji postavu na chat, v okolí se nachomýtne pár postav, zřejmě se něco děje. Co teď? Nejdříve chvíli obhlížejte scénu. Přečtěte si popisek místnosti, který na vás vykoukne přes políčko pro zprávu. Jedná se o veřejný chat, na který má vaše postava běžně přístup? Pokud jde o Velkou síň či klubovnu, tak není, co řešit. Místa mimo školu už bývají zajímavější – Smí se na ně? Není například po večerce? Jaké je počasí? Další chaty (jako například Svět) jsou běžně využívány pro všelijaké lokace široko daleko a velmi pravděpodobně nebude způsob, jak by se Vaše postava, zavřená celý rok ve škole, mohla na taková místa dostat bez cizí pomoci. V takovém případě můžete hru tiše sledovat, ale pokud byste zkusili napsat jedinou zprávu, dostali byste vyčiněno. Máte zjištěno vše potřebné? Víte, kam míříte? Máte už představu, jak to tam vypadá? Kde jsou přibližně postavené ostatní postavy? Je nějaká poblíž vchodu? Znáte tam někoho? Ne? Nevadí. Je čas na slavnostní entrée. Pravděpodobně vejdete do místnosti dveřmi, případně na prostranství odněkud přijdete. Popíšete, jak aktuálně vypadáte, jak se tváříte. Pozor! Nezapojujte jen představivost ostatních popisem vaší postavy. Pokud si opravdu chcete zahrát, musíte do hry něco vnést vy sami. Pokud jen přijdete do místnosti a budete čekat, až se něco bude dít, budete pravděpodobně zklamaní. Příchod do místnosti by měl být lehkým úvodem do každodenního dobrodružství vaší postavy. Když čtete první kapitolu knihy, velmi pravděpodobně na sebe nenechá čekat nějaká zápletka. Mějte ji připravenou i vy. Nezvyklý oděv, hromada knih v náruči, výmluvný výraz ve tváři, vlítnutí oknem na koštěti. To všechno jsou jasná ponouknutí ostatním; ukázky toho, že vaše postava má nějaký příběh a je připravena se o něj podělit s ostatními. Akce a reakce
Někdo se ozval? Už vědí, že existujete? Hurá! Jen neusínejte na vavřínech; správný příběh má gradovat. Postupujte kupředu, budujte zajímavou historku. Správná RPG hra by měla připomínat ping-pong mezi hráči, ať už konverzací nebo vzájemnými počiny postav. A pokud se chcete dobrat zajímavého cíle, je třeba ke každé reakci přidat malou kapku navíc, aby hra neusnula na mrtvém bodě. Ať už je to hlasitá stížnost na nefér kolejního, na těžký úkol, nápad založit pěvecký kroužek, či vytopení prefektské koupelny, vždycky se nabízí příležitost k další otázce, dalšímu nápadu, dalšímu vylepšení. Našli jste potencionálního spolupachatele a parťáka. Někdy z toho bude jen zajímavá konverzace a nové přátelství (nebo také nepřátelství) pro vaši postavu, jindy se vám povede svojí hrou obstarat zábavu celému osazenstvu herního místa. To vše se vám počítá k dobru. Hráče, který umí obstarat zábavu dalším, si ceníme nade vše. Často se při podobných akcích zničehonic objeví jeden z dřímajících vypravěčů a pomůže vám ještě dál. Nikdo se pořádně nechytil? Obdrželi jste pár suchých pozdravů a dál je ticho? Nevěšte hlavu! Většinou stačí chvíli setrvat a čekat na někoho dalšího. Rozhlížejte se po okolí, za nějakým nenápadným háčkem se skrývá klíč k zábavnému odpoledni. Přišel po vás někdo další? Zkuste na něj něco zkusit a sledovat, jak zareaguje. Představte si následující situaci
Matt (postava) sice udělal něco, za co by zasloužil lísknout, ale Ariadna (hráč) na jeho hru přistoupila a rozhodla se ji dotáhnout dál. Začala dělat cavyky a brečící holčička uprostřed nádvoří určitě připoutá další pozornost. Mohou se chytit další hráči – pomáhat jí na nohy, vyčinit Mattovi, chtít žalovat, posmívat se... dokonce se může strhnout bahenní bitva. Ve výsledku vyhrají všichni, protože si našli zábavu přinejmenším na několik desítek minut. A nepotřebovali k tomu vypravěče. Čemu se vyhnout
Každý den se však nemusí zadařit a tak můžete mít pocit, že by bylo fajn hře trochu pomoci, usnadnit si ji. Hlavně s mírou a ne na úkor ostatních hráčů! Nemusí o vás být slyšet úplně všude. Zde jsou nejčastější chyby, které hráči dělají.
Pamatujte: Hlavním cílem RPG je bavit se. Hra nemá žádný cíl, dokonce ani vystudovat Bradavice vám nezajistí velkou medaili a odměny. Takže si užívejte každou hru a dělejte, co můžete, aby si ji užili i ostatní. Pokud za vámi přijde jiná postava s chutí si zahrát a vy ji odignorujete, nebo se ji budete snažit odehnat, kazíte zábavu především jejímu hráči a připravujete ho o chuť hrát. Neexistuje pravidlo, které by vás do hry s kýmkoliv nutilo – ale pokud už jste jednou na chatu, pravděpodobně si chcete zahrát. Dejte svým spoluhráčům šanci a určitě vás příjemně překvapí.
|
| |||||||||||||||||||||||||||||||
© 2004-2024 Derek Hastur a další Server a připojení zajišťuje |