Vážená obyvatelé Hradu,
dovolte mi představit vám evakuační a útočný plán Bradavic pro případ vpádu Ministerstva.
1. Poplašný signál
Pokud zaznamenáte vpád jednotek Ministerstva, obraťte se s touto skutečností na dospělou osobu. Ta nechť neprodleně pošle patrona k mé osobě (Bruce Fabien Abberfield) a bude spuštěn poplach v podobě zvukových a světelných kouzel.
2. Evakuace
Děti mladší patnácti let a studenti, kteří přišli o hůlky, jsou povinni evakuovat se do bezpečí. V případě zaznamenání signálu se proto neprodleně přesunou k tunelu a projdou do Prasinek. Bez výjimek. //Výjimky budou. A to tvořené těmi studenty, kteří jsou nahlášeni na hry a kteří chtějí hrát s tím, že jejich postava při bitvě byla na hradě. Evakuační cesty budou totiž po několika málo hodinách bitvy zlikvidovány a útěk nebude možný.//
HLAVNÍ ÚNIKOVÉ TRASY:
První evakuační cesta: Tunelem na nádvoří do Prasinek. Zde na vás bude čekat transportní jednotka, která vás odvede do bezpečí.
Druhá evakuační cesta: Přes Zapovězený les do dračí rezervace. Pomoc přislíbili kentaurové, v případě vážného ohrožení života nebo selhání první evakuační cesty, jděte do lesa a hledejte kentaury.
Nouzová evakuační cesta: Krb v ředitelně. Pokud selžou výše uvedené cesty, směřujte útěk do ředitelny. Krb bude zprovozněn, dostanete se skrz něj do hvězdárny v Cambridge.
3. Záchranné týmy
Dobrovolníci nechť se hlásí vedení školy //nikde se hlásit nemusíte, můžete s touto skutečností rovnou hrát//, budou rozřazeni do pohotovostních týmů, které si rozeberou jednotlivá patra. Jejich úkolem bude aktivně vyhledávat děti a ztracené osoby, aby byli odvedeni do přízemí a tudy do Prasinek, kde si je převezmou členové spolupracujícího souboru cirkusu Perenne. Ti je odvedou pryč ze země. V případě zranění, které bude popírat cestu únikovým východem, budou tyto týmy podávat okamžité ošetření a pokusí se zraněné dostat do Velké síně, kde jim někdo pomůže.
4. Ochrana
Profesoři a dospělé osoby schopné činu jsou povinni udržovat ochranná kouzla nad evakuujícími se skupinami studentů. Na posílení ochrany únikových cest budou vyvolána bariérová kouzla. K minimalizaci hluku a zamaskování pohybu studentů užívejte tišící kouzla. Prioritou je dostat do bezpečí každého, kdo nechce nebo není schopen bojovat.
5. Strategický plán
Udržujte klid a ticho. Omezte křik nebo zbytečný pohyb. Pohybujte se ve skupinách a nenechávejte nikoho za sebou. Zajistěte, že je každý bezpečně evakuován. Bradavický express na pozemcích bude otevřen, aby se mohly evakuovat také osoby zde zadržované.
Pokud to nebude nezbytně nutné, nebudeme se pouštět do bojů a hasit oheň ohněm. Najdeme nové bezpečné útočiště, kde vám zajistíme klid a podporu. Pokud se do školy dostanou ministerské složky, je prioritou pokusit se evakuovat co největší počet nezletilých. Pokud bude vyvolán boj, pak se budeme bránit. Je zakázáno aktivně vyhledávat druhou stranu a pouštět se do přestřelky. Životy a bezpečí jak nás, tak našich bližních, jsou na prvním místě, na to pamatujte.
Pakliže nebude možné naplnit vizi bezpečného opuštění prostor, budeme bránit Hrad. Známe jej lépe, než protivník, máme zde své strategické výhody. Budou probuzeny chrliče, sochy a brnění, někteří duchové již přislíbili svou pomoc a stejně tak hodlají učinit také obrazy. Protiva spolupracovat odmítl, v případě potíží se mu proto vyhýbejte, panuje odůvodněná obava, že by vám mohl chtít znepříjemnit veškeré snahy. Nezachraňujte prostory, nezachraňujte předměty, na prvním místě je lidský (ale taký jakýkoliv jiný) život. Neuchylujeme se k útočným kouzlům, které by někoho mohly stát život. Ministerské pracovníky v případě nouze omračujeme a přemisťujeme za pomocí skřítka (na zavolání se přemístí přímo k vám) do zajištěné zadržovací místnosti. Její účely bude splňovat prefektská koupelna v sedmém patře.
Byla vybrána jednotka Stínu Bradavic. Jejich identity zůstanou skryté. V případě útoku Ministerstva bude tato jednotka neprodleně vyslána na Ministerstvo kouzel, aby se pokusila bitvu utnout likvidací Starostolce. Nikdo jiný se o podobný čin nebude pokoušet.
6. Po útěku
Snažte se skrýt. Pokud nestihnete prchnout ze země díky účinkujícím cirkusu, snažte se ukrýt až do okamžiku, než vás nenajde někdo, komu můžete věřit. Dokud nebude oznámen pád Ministerstva kouzel, nepokoušejte se vracet ani vyhledávat své kamarády nebo rodiny.
Co můžete udělat v tuto chvíli je zapojení se do ochrany Hradu zevnitř. Tímto děkuji dobrovolníkům, kteří na provizorním plánu pracují.
Nejčastější dotazy ohledně bitvy (klik.) a navazujícího dění
(nikdo se nezeptal, ale přesto víme na co byste se tak mohli zeptat #jasnovidec #užjsmetumocdlouhonatoabychomnevěděli)
Jak hrát s bitvou, pokud nemůžu o víkendu hrát, ale postava by určitě bojovala?
Na nástěnce Dění bude krátce po odehrání poslední bitvy (jen co to dáme dohromady) zveřejněn průběh bitvy. Můžete si najít nebo vymyslet co se okolo vaší postavy mohlo dít a do hry se vrátit v týdnu po bitvě. Pokud budete chtít nějaké zdravotní následky, a to ať už trvalé nebo přeléčitelné, je také možnost hrát s tím. Pokud byste si nebyli jistí, co všechno si můžete dovolit nebo se chtěli poradit s nápadem na bitevní linku, která se mohla stát, ale nebyla odehrávaná (tedy tu pro vaši postavu), ozvěte se nám.
Jak hrát s bitvou, pokud nemůžu o víkendu hrát a postava by nebojovala, ale je na Hradě?
Tady je možností hned několik:
1. Mohla se skrývat v některé z učeben a mít štěstí, že ji někdo nenašel.
2. Mohla projít tunelem do Prasinek, odkud byla přemístěna na ostrov Lanzarote ve Španělsku a tam jí někdo zpětně najde a oznámí jí, že válka je u konce. (POZOR: Tunel se herně sesype jen několik málo hodin po zahájení bitvy. Postava by to tudíž musela stihnout do té chvíle.)
3. Mohla prchnout lesem, kde jí s únikem do dračí rezervace mohli pomoci kentauři nebo také mohla přijít k dalekosáhlým zdravotním následkům, někdo ji našel a zachránil jí život. Nebo případně mohla lesem projít až do Prasinek. (POZOR: Les bude herně jen několik málo hodin po zahájení poškozen tak, že průchod skrze něj bude prakticky nemožný. Postava by to tudíž musela stihnout do té chvíle.)
4. Mohla se dostat do ředitelny a odtud se letaxovou sítí přemístit do blíže neurčitého krbu někde v Prasinkách. (POZOR: Ředitelna bude herně jen několik málo hodin po zahájení bitvy obsazena Ministerstvem, průchod skrze krb tak bude nemožný. Postava by to tudíž musela stihnout do té chvíle.)
5. … anebo cokoliv dalšího vaše srdce žádá a křičí. Pokud si nebudete vědět rady, nebojte se na nás obrátit.
Jak hrát s bitvou, pokud chci, aby moje postava nebyla zraněná?
Ozvěte se svému vypravěči. Ti jsou připraveni hrát bitvu, povětšinou se zraněními počítají.
Jak hrát s bitvou, pokud chci, aby moje postava měla nějaké zdravotní následky?
Ozvěte se svému vypravěči. Vše se dá vykomunikovat a děj přizpůsobit.
Jak hrát s bitvou, pokud chci, aby moje postava zemřela?
Ozvěte se svému vypravěči. I tato možnost je reálná, pokud takto chcete zakončit linku. Pokusíme se udělat co bude v našich silách, abychom vám přání splnili dle očekávání. Zároveň si dovolujeme upozornit, že jsme také jen hráči a máme právo tento požadavek odmítnout. Pokud se tak stane, můžete si tento fakt splnit neodehráním (někdy po hře s vypravěčem se to prostě stalo) nebo se přihlásit na jinou hru.
Chci hrát s bitvou, ale už nejsou místa v termínu, na který chci. Co s tím?
Ozvěte se danému vypravěči a zkuste to vykomunikovat. Možná by byl ochotný povolit váš dodatečný zápis, možná už teď ví o někom, kdo na hru nedojde. Pokud to nevyjde, zkuste si prostřednictvím některého neherního kanálu místo vykomunikovat s hráči, kteří tu jsou napsaní. Možná by se s vámi někdo vyměnil.
Chci hrát bitvu, mám čas v některý z termínů, ale moje postava je na straně Ministerstva. Co s tím?
V takovém případě svou postavu zapište a ozvěte se vypravěči dané hry. Vykomunikujte co je a není možné. Postava by ani nutně nemusela být v Bradavicích, vše záleží na diskuzi. Počítejte však již teď s tím, že Ministerstvo bitvu prohraje a vaše postava tudíž ponese následky.
Kdy budeme moci hrát pobitevní hry?
Pokud si rozkliknete kalendář, najdete tam časový posun, který jsme pro hru vytvořili. Tedy že tři dny budou RPG odpovídat jednomu dni. Pondělí, den na to, je pak již další den. Od pondělí tudíž můžete hrát opět tak, jak jste zvyklí. Můžete hrát dozvuky bitvy na neveřejných chatech, můžete hrát časové bubliny, můžete odehrávat skutečnou hru ve skutečném čase. Jak jen budete chtít.
Jak budou tři neherní dny her probíhat v herním světě?
Jsme rádi, že se ptáte (hah), protože i tohle máme pojištěné. Hry, které proběhnou v pátek, budou časově spadat do okamžiků těsně po propuknutí bitvy. Hry, které se budou odehrávat v sobotu, pak budou připadat na poledne téhož dne a hry z neděle budou znamenat odpoledne. Časově tudíž děj bude plynule postupovat a my vám budeme v úvodním vypravěči před každou hrou aktualizovat to, co by vaše postava mohla vědět, zaznamenat, potkat cestou nebo před čím třeba zrovna prchá. Po poslední hře tak vznikne záznam složený z předepsaného vypravěče (jak a kdy se Ministerstvo přesně dostalo dovnitř a co se dělo) a poté kratší zápisy jednotlivých her, které budou utvářet úplný obraz Poslední bitvy o Bradavice.
Ve škole nemám postavu, bitvu hrát nechci. Mohu se i tak zapojit do her v týdnech po bitvě?
Beze všeho. Bradavice budou potřebovat každou pomocnou ruku. Po bitvě už nebude nutnost zapisovat si příchody na Hrad, můžete dojít na jakýkoliv chat v jakoukoliv dobu a prostě oznámit, že vaše postava došla hlavní bránou s lopatou v ruce. Fantazii se meze nekladou.
Čeká nás po tom všem šťastný konec?
Ano. :)
Mám jiný dotaz!
Aha! V tom případě nás kontaktujte přes diskord nebo sovou. Někde kde nám to blikne. Zkusíme odpovědět.
Bruce F. Abberfield | 10.11.2024 15:08
Protilék
Vážení obyvatelé Hradu,
dovolte mi vám oznámit, že máme ve škole lék na písmenkovou kletbu, kterou někteří z vás nosí na rukou a pažích. Každý zasažený nechť se dostaví na ošetřovnu, kletba mu bude sejmuta.
Kletba na rukou všech, kteří zůstávají za branami, se v případě útoku Ministerstva bude horšit. Pokud tudíž víte o někom, kdo potřebuje protilék a naši pomoc, ozvěte se prosím vedení školy. Dané osoby zkontaktujeme a přivedeme.
Za protilék můžeme poděkovat léčitelům z Obrtlé ulice. Ty bychom tu bývali neměli, pakliže by nebylo naprosto nepromyšleného, nezodpovědného, ale hrdinného zásahu vašich spolužáků a přátel. Laskavost je oplácena laskavostí, ať už se okolo nás dějí jakákoliv zvěrstva. Mějte to na vědomí. Jděte příkladem a starejte se o druhé.
V následujících dnech očekávejte zveřejnění evakuačního plánu v případě útoku. Buďte opatrní.
//Pokud chcete z jakéhokoliv důvodu svým postavám ponechat "tetování" v podobě písmenkové kletby, můžete tak učinit. Zařiďte se po svém. Jen mějte na vědomí, že pokud se postava zcela vyhne ošetření a vy s námi budete hrát rozhodující bitvu, pak dost pravděpodobně bude nést nenapravitelné následky.//
Bruce F. Abberfield | 16.10.2024 21:43
Oznámení o změně v zabezpečení
Vážení obyvatelé hradu,
Je mi potěšením vám oznámit, že jsme tímto dnem tunel do Prasinek opravili a zabezpečili tak, že již není možný průchod jakéhokoliv nebezpečí. Ze směru Prasinek, dostanou se k nám jen ti, jejichž úmysly jsou čisté jako padlý sníh. Zároveň jsme na pozemcích zřídili zadržovací vlak. Do toho bude přemístěn každý, kdo prokazatelně poruší pravidla bezpečnosti hradu, ohrozí svými úmysly záměrně spolužáky nebo se jinak zasadí o naši nedůvěru. Není třeba se bát, že tam budeme posílat za trest, je to skutečně jen krajní řešení pro ty, co se školou nemají čisté úmysly a jde jim o naše odhalení a spolupráci s Ministerstvem.
Dále žádáme, abyste se nepokoušeli dostat do Prasinek. Tunel je chráněn. Pokud chcete kontaktovat své blízké, nebojte se na nás obrátit. Dáme jim vědět, provedeme je k nám do bezpečí.
//Tunel je poslední způsob, jak se dostat do školy. Není vyloučené, že bude v rámci toku dění poškozen nebo zrušen, proto prosím nečekejte na poslední chvíli. Chcete-li si zahrát do konce projektu v Bradavicích, posuňte svou postavu do Bradavic včas. Pokud si nevíte rady jak najít RPG odůvodnění příchodu, můžete se nám ozvat, něco vymyslíme. Můžete a nemusíte herně kontaktovat přítomné vedení školy, aby dávalo vědět blízkým a známým, které chtějí kontaktovat vaši studenti nebo občané. Pokud však hodláte přímo hrát s našimi postavami ("Já poprosila Abberfielda, aby mi sehnal mámu! Já zas řekl Monrovii", atd.), tak alespoň s tím se nám ozvěte, ať víme s čím hrajeme. Nezapomeňte se zapisovat do topicu.//
Bruce F. Abberfield | 30.9.2024 12:53
Apel na obyvatele hradu
*Na školní nástěnce se objevilo krátké vyjádření, k němuž je přiložena stránka Věštce z dění ve světě.*
Vážení obyvatelé hradu,
do rukou se vám včera dostal výtisk Denního Věštce s domnělými dopisy od rodičů, blízkých, kamarádů a zaměstnanců nebo kolegů. Máme důkazy, že minimálně valná většina je podvržená a jde o cíl Ministerstva podkopat důvěru a zasadit ve vašich srdcích strach. Mezi dopisy se nachází nepřesnosti a neaktuality. Píší dávno mrtví, neexistující rodinní příslušníci nebo třeba mudlové, kteří nemají jak znát Denní Věštec, natož náš svět. Důrazně vás žádáme, abyste výzvy o otevření bran ignorovali. Nejenže jsou školní brány zapečetěné a neproklouzne jimi ani myš, ale ještě k tomu bychom byli nuceni zakročit vůči snahám o osvobození se jakožto o ohrožení životů zde ukrývaných studentů a jejich rodin nebo přátel.
Důkazem budiž výtisk londýnského Denního Věštce, který se k nám dostal díky odvaze slečny Graham, která se ke včerejšímu dni dostala na Hrad. Zatímco nám nepřišel Věštec vnějšího světa, vnějšímu světu nedorazil ten náš. Jedinou snahou Ministerstva není nám pomoci, ale podrýt a podkopat naše bezpečí. Buďte opatrní a mějte oči na šťopkách. Fakt, že se nepřítel uchyluje k takto zoufalým praktikám, znamená že je bezbranný. Nedejme mu náskok, buďte nad věcí. Pokud byste si potřebovali s někým promluvit, učiňte tak u lidí, kterým věříte. Pokud byste o někoho měli strach nebo starost, obraťte se na zbytky vedení školy. Podezření hlašte dospělým.
Za Bradavice,
Lusaka P. Monrovia | 22.9.2024 20:58
Změny v hradním režimu
Milé obyvatelstvo hradu,
prosím, věnujte chvíli svého času následujícímu oznámení, které shrnuje zásadní změny oproti režimu, na který jste byli v Bradavicích dosud zvyklí.
Stávající vedení školy (vč. StR) je rozpuštěno. Ředitel Watcherson je uvězněn na Ministerstvu kouzel. Vedení školy se ujala jeho dosavadní zástupkyně Miranda Maybo. Pomáhají jí profesoři Thackery, Abberfield a Monrovia. Organizační záležitosti bude dále řešit kolektiv dospělých kouzelníků přítomných ve škole.
Koleje jsou zrušeny. Hrad nadále neomezuje vstup do kolejních prostor a neomezují ho ani pravidla. Všude se však prosím chovejte slušně. Pozice kolejních ředitelek a správkyně studentských záležitostí jsou zrušeny. Ubytování v ložnicích kolejí není nikterak omezeno či hlídáno.
//Do veškerých kolejních prostor se dostanete i systémově. Můžete se tak podívat, co jak ve které koleji chodí, ale pokud budete někde zanechávat ošklivé vzkazy nebo trollit, bude vám přístup odebrán (a hůř). Pokud máte zájem zabrat si konkrétní ložnici, zapište tuto informaci sem. Jinak mohou vaše postavy nocovat prakticky kdekoli, kde je místo – ve Velké Síni, na nádvoří, v ředitelském křesle nebo každou noc v jiné koleji. Jen je občas může nějaký dospělák s citem pro pořádek vyhodit.
Výuka je zrušena. Pozice profesorů, vedoucích kabinetů a správce výuky jsou zrušeny. Namátkově bude probíhat praktická výuka, která však vychází pouze z ochoty dospělých obyvatel hradu a ne vždy bude mít řád, formu či návaznost. Informováni o ní budete různě, proto mějte oči i uši na stopkách. K dispozici jsou také individuální konzultace u mentorstva dle znalostí a časových možností.
//Systémová výuka se neotevře. Můžete však hrát s tím, že probíhá nárazová praktická výuka vedená dospělými kouzelníky. Uvádíme několik ochotníků, kteří budou vašim postavám předávat svá moudra (odehrávání tohoto učení však negarantujeme):
Anastasiya Hadzhieva: Přežití v přírodě (s prof. Dodge), základy iluzí (s prof. Abberfieldem)
Gideon Thackery: Šachový kroužek
Ines Aya Dodge: Kroužek zahradničení, kroužek lukostřelby
Jessica Carwin: Kouzla Obrany proti černé magii pro první stupeň
Maxwell Shelby: Sportovní kroužek, famfrpálové tréninky
Oberion Nettle: Uniformy obranných složek a jak je zneškodnit, kouzla vaření
Skye A. Lawson: Základy kouzelných formulí, obrana proti černé magii, létání
Wei Liang: Základy obrany před prokletími, prokletí a VMP, démoni, rudá magie, asijské bojové techniky a meditace
Ošetřovna funguje v omezeném provozu. Její vedení převzal Victor Salamander. Vypomají mu Romilly Breeland a Nathan Drew. Lektvary ji zásobuje profesorka Carwin. Buďte na sebe proto opatrní, abychom momentálního ošetřovatele nepřehltili.
Většinu skřítků zatklo Ministerstvo kouzel, proto musíme hrad udržovat a vařit si sami. Z tohoto důvodu jsou jídelníčky velmi skromné, dezerty většinou chybí a není na výběr z více variant jídel. Dobrovolníci do kuchyně nechť se hlásí panu Nettlovi. Dobrovolní uklízeči profesorce Monrovii. Nevylučujeme naučení základních úklidových a kulinářských kouzel.
//Nikomu se hlásit nemusíte, ale můžete hrát s tím, že dneska máte za úkol uklízet záchody ve čtvrtém nebo že má vaše postava mouku až za ušima, protože jsou k večeři buchty. Když budeme všichni chtít, můžeme si nějakou kuchyňskou scénu i zahrát.
Večerka je zrušena. Brána hradu zůstává 24/7 otevřena.
//Nebude kontrolována ani RP, ani nonRP. Někteří dospělí však mohou vaše postavy v noci zahánět do hradu, který je jistě bezpečnější než pozemky školy.
Sovinec je prázdný. Jediná možnost komunikace pomocí soví pošty je prostřednictvím sov, které jste si přivezli s sebou. Dávejte však pozor, Ministerstvo sovy odchytává a nemusí se vám vrátit. Neposílejte sovami citlivé informace, které by mohly kohokoli ohrozit.
Pokud jste někoho nechali mimo Bradavice, hlaste to profesorce Monrovii. Pokusíme se dopravit vaše blízké do bezpečí školy, jak jen to bude možné.
//Další možnosti, jak se dostat do školy, se otevřou v následujících týdnech. Momentálně je jedinou možností náročná a nebezpečná cesta přes les, kterou brzy specifikujeme.
Péči o školní magické tvory převzala slečna Cressant. Dobrovolníci, kteří by jí chtěli pomoci, nechť se jí nahlásí.
//Nikomu se hlásit nemusíte, ale můžete hrát s tím, že chodíte do stájí pomáhat. Když budeme všichni chtít, můžeme si nějakou scénu s tvory i zahrát.
Zákaz kouzlení je zrušen.
Zákaz vynášení mazlíčků mimo prostory kolejí je zrušen.
Pokud v následujících týdnech narazíte na cokoli, co je třeba udělat, ale zapomnělo se na to, napadne vás něco, s čím jste schopni pomoci či vymyslíte lepší způsob dělání toho, co už děláme, dejte nám vědět. Všichni nyní musíme držet při sobě. Budete-li si chtít popovídat, obraťte se na kohokoli, komu věříte, z okruhu přátel či dospělých.
//Selhávají ochrany zamezující přístup do prostor vedení a oddělení knihovny s omezeným přístupem. O obnovu se pokouší profesoři vedení profesorkou Hadzhieva, není však snadná ani rychlá. Je tak zatím možné dostat se do sborovny i ředitelské věže, a to všem postavám bez ohledu na věk či postavení. Počítejte však s tím, že všude může být někdo, kdo může vaše šňupající studenty i přes absenci ochran vyhodit. Stejně tak nemají dospěláci kapacitu na kontrolu toho, kdo chodí na návštěvy do Zapovězeného lesa. Počítejte však s tím, že je to les nebezpečný a vstupem na jeho chat riskujete vážné zranění vaší postavy.
Na závěr bychom vás rádi poprosili, abyste si navzájem pokud možno nekazili hru a pokoušeli se k situacím přistupovat spíše pozitivně. Všichni se vám pokoušíme poslední měsíce na projektu zpříjemnit epickým koncem, se kterým se však pojí množství práce. Spoustu věcí se snažíme uvolnit, jak jen to jde, v některých však potřebujeme mít pořádek. Velmi nám pomůžete, když se budete herním situacím pokoušet spíš přizpůsobit (s čím vám rádi pomůžeme, pokud se nám ozvete), než je rozporovat a obcházet. Uvědomujeme si, že např. zlobící studenti jsou čistě herní záležitost – pokud je však musíme řešit čtyřikrát do týdně, okrádá to i nás jako hráče o čas, který bychom mohli využít efektivněji. Děkujeme za pochopení.
Seznam hráčů, na které se můžete obracet s žádostmi o vypravěče: