Jak napsat HOCZ esej
Téma Forma Prostředek (takzvaná stať) eseje záleží na vás. K naplnění tématu můžete využít výklady (primární zdroj) a knihy (zvláště u knih, které nejsou v seznamu v knihovně, informace právě pomocí výkladů ověřujte), rovněž zkušenosti z her. V RPG postavy píšou texty samy bez zdrojů, proto není nutné uvádět citace. Pokud si vaše postava dílo, ze kterého čerpá, pamatuje, můžete jej uvést. Doporučujeme esej vést spíše úvahovým a tvořivým směrem, protože přepisování výkladů není nejšťastnější řešení, zejména když profesorům opakujete jejich vlastní slova. Pokud si nejste jisti, oslovte zkoušejícího profesora. Zkuste propojovat obory (např. v KL můžete zmiňovat lektvary, tvory, formule,...) a přemýšlet; dokažte, že umíte předané reálie použít a úkoly za vás doteď nepsal někdo jiný. Pokud během roku dostanete úkol s cvičnou esejí, můžete si i tímto způsobem vyzkoušet, jak se vám bude psát. V případě potřeby se kdykoliv můžete poradit s profesorem. Rozsah Současně však myslete na to, že co se týká omáčky, tak méně je více. Pokud máte velké množství nápadů, jak téma pojmout, vyjmenujte je v úvodu a poté se zaměřte na některé z nich. Čím více do hloubky u některého příkladu půjdete, tím lepší, protože obecné informace známe všichni. Pátrám, pátrám… a nenacházím žádný nápad Můžeme také doporučit si prvně udělat rešerši – vypsat si z osnov a výkladů vše, co se tématu třeba nějak dotýká a následně si připravit bodovou osnovu, abyste nezapomněli zmínit nic, co byste zapomenout neměli. Například v kouzelnickém léčitelství či OPČM jsou témata natolik otevřená, že informace k nim nenajdete jen v jednom výkladu, ale třeba v celém ročníku. Profesoři pro vás připravili výklady právě proto, abyste je mohli využít, tak je využijte. Objevíte v nich i spoustu příležitostí k posunu postavy, budoucím hrám, možným kariérním zaměřením a podobně.
|
| ||||||||||
© 2004-2024 Derek Hastur a další Server a připojení zajišťuje |